loading...
آموزش ها و ترفندهای کامپیوتر و وب
امین بازدید : 67 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)
برنامه Hyper Terminal ساده و آسان طراحي شده كه با چند بار كار كردن با آن ميتوان با نحوه كارآشنا شد . توضیح: براي استفاده از HyperTerminal به امكانات خاص نياز نیست فقط كافي است كه كامپيوتر شما و فردگيرنده به يك مودم مجهز باشد تا از طريق خط تلفن فايل مورد نظر را ارسال و يا دريافت نماييد. نحوه استفاده از Hyper Terminal براي فعال نمودن HyperTerminal در ويندوز xp به روي Start كليك کنید و به ترتيب
 All programs>  Accessories > Communications > Hyper Terminal را انتخاب كنيد تا پنجره Connection Description در روي صفحه نمايش ظاهر گردد.
براي اتصال در كادر بالايك نام را وارد کنید و در قسمت Icon يك آيكون را به دلخواه انتخاب کنید و بر رويOK كليك كنيد.
در پنجره Connect To از منوي كشويي Country / region كشور محل سكونت خود (كه در اينجا IRAN را بايد انتخاب نماييد مگر اينكه خارج از ايران زندگي مي كنيد)، AreaCode كد كشور، phone number شماره تلفن تماس و از منوي ConnectUsing ابزار مورد استفاده (كه در اين جا مودم مي باشد) را انتخاب كرده و برروي كليد OK كليك نماييد.
توضیح:در قسمت phone number شما بايد شماره تلفن شخصي كه مي خواهيد فايل را براي او  ارسال كنيد را وارد نماييد.
در پنجره Connect كافي است بر روي كليد Dial كليك كنيد تا شماره گيري انجام گيرد. در اين مرحله در صورتي كه مي خواهيد تغييري در شماره تلفن تماس و يا محل سكونت خود دهيد كافي است برروي كليدهاي Modify يا Dialing properties كليك كرده و در كادرظاهر شده تغييرات مورد نظر را اعمال نماييد.
بعد از چند لحظه شماره گيري توسط مودم انجام مي شود.
تنظيماتي كه فرد گيرنده بايد انجام دهد.
براي دريافت يك فايل از طريق HyperTerminal فقط كافي است در پنجره اصلي برنامه از منوي Call گزينه Wait For a Call را انتخاب نماييد. بعد ازلحظه ای ميتوانيد فايلهاي ارسالي را دريافت كنيد.
ارسال فايلها .
بعد از اينكه در پنجره Connect تنظيمات مربوطه را انجام داديد و توسط شماره گيري به شماره مربوطه متصل شديد. براي مشخص كردن فايلهاي ارسالي از منوي Transfer گزينه Send File را انتخاب كنيد تا كادر Send File در روي صفحه نمايش ظاهر گردد.
در كادرظاهر شده براي انتخاب فايل مورد نظر بر روي كليد Browse كليك كنيد تا كادر Select File to Send در روي صفحه نمايش ظاهر گردد.
در كادرفوق كافي است فقط فايل مورد نظررا انتخاب نموده و بر رويopen كليك نماييد و در كادر Send file بر روي Send كليك كنيد تا عمل ارسال انجام پذيرد.
ارسال پيغام به صورت متن
بعد از اينكه به شماره مورد نظر متصل شديد در پنجره اصلي برنامه Hyper Terminal شما به صورت مستقيم مي توانيد متن مورد نظررا تايپ کنید. متن تايپ شده در اين قسمت براي دوست شما كه به كامپيوتر او توسط برنامه Hyper Terminal متصل شده ايد نيز قابل مشاهده مي باشد.
مشخص كردن محلي براي ذخيره سازي فايلهاي دريافتي. شما به سادگي مي توانيد محلي را براي ذخيره سازي فايلهاي دريافتي از طريق برنامه را به صورت پيش فرض تعین کنید . براي اينکار از منوي Transfer گزينه Receive File را انتخاب نماييد تا كادرمربوطه در روي صفحه نمايش ظاهر گردد. در كارفوق شما با كليك کردن Browse ميتوانيد محلي را براي ذخيره سازي فايل دريافتي تعيين نماييد. ذخيره سازي اتصال .
بعد از برقراري ارتباط از طريق برنامه Hyper Terminal، شما مي توانيد اتصال فوق را براي استفاده مجدد ذخيره نماييد. براي اين منظور از منوي File گزينه Save را انتخاب كنيد. با اين كار اتصال شما با نامی كه شما براي آن مشخص کرده اید ذخيره میشود ، براي برقراري اتصال براي دفعات آتي در زير منوي < All programs>  Accessories > Communications > Hyper Terminal  كافي است به روي نام اتصال فقط كليك كنيد.
قطع نمودن اتصال .
بعد از اينكه فايل موردنظر را براي طرف ارسال كرديد و يا از آن دريافت كرديد، براي قطع نمودن اتصال به روي گزينه Disconnect كليك نماييد تا اتصال شما قطع گردد.
نوار ابزار برنامه Hyper Terminal
در نوار ابزار برنامه HyperTerminal مجموعه دستورات پراستفاده به صورت آيكونهايي در دسترس شما قرار گرفته است. در صورتيكه نوار ابزار برنامه در زير نوار منوها وجود نداشت از زير منوي View گزينه ToolBar را انتخاب كنيد.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    از مطالب وبسایت رضایت دارید؟
    به وبسایت امتیاز چند میدهید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 67
  • کل نظرات : 21
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 32
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 36
  • بازدید ماه : 87
  • بازدید سال : 162
  • بازدید کلی : 10,009