loading...
آموزش ها و ترفندهای کامپیوتر و وب
امین بازدید : 172 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)

نام درس

تعداد واحد

            ساعت

استاد مربوطه

ساعت

روز هفته

نظری

عملی

جمع

زبان خارجی

3

48

-----

48

خانم جمال آبادی

14-11

چهارشنبه

فیزیک عمومی

2

32

-----

32

آقای رضوی

18-16

چهارشنبه

 

مبانی کامپیوتر

3

32

32

64

آقای برجیان

20-18

چهارشنبه

 

ریاضیات وآمار مقدماتی

3

48

-----

48

خانم خضری مقدم

11-8

پنجشنبه

 

تربیت بدنی

1

-----

32

32

آقای رستمی

12-11

پنجشنبه

 

معارف اسلامی

2

32

-----

32

دکتر لیراوی

16-14

چهارشنبه

 

مبانی مدیریت وسازماندهی

2

32

-----

32

خانم جمیری

4-2

پنجشنبه

 

شیمی عمومی

2

32

-----

32

خانم حاجیانی

18-14

پنجشنبه

امین بازدید : 171 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)
با خبر شدن از تماسهاي تلفني هنگام اتصال به اينتر نت ( عمومي ) آمار نشان ميدهد که در حدود 6 ميليون ايرانی به شبکه ی اينترنت متصل ميشوند . بسياری از اين کاربران به دلايل مختلف شغلی و يا تفريحی روزانه ساعتها به کارهای اينترنتی خود ميپردازند ولی بايد اين موضوع را هم در نظر گرفت که در کشور ما تنها بخش اندکی از کاربران خانگی و قسمتی از کاربران اداری خط تلفن مجزا برای اينترنت را دارا هستند و بسياری از اين کاربران تنها به دليل وجود امکان تماس تلفنی هنگام اتصال , اتصال خود را قطع ميکنند!
تا به حال به فکر مطلع شدن از تماسهای تلفنی هنگام اتصال به اينترنت بوده ايد؟ شايد خيلی علاقه داشته باشيد که بتوانيد بدانيد وقتی شما به اينترنت متصل هستيد چه کسی پشت خط هست ! آيا آن شخص ارزش قطع ارتباط را دارد يا Online باقی ماندن بهتر است و يا لحظه ای ارتباط را قطع كردن و به او پاسخ دادن و سپس دوباره به شبکه متصل شدن! بايد بگم که رسيدن به اين درخواست اصلا دور از دسترس نيست!
امین بازدید : 207 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)
ابتدا به اين سايت رفته : http://nic.co.sr/  و آدرس مورد نظر را که ميخواهيد جايگزين آدرس وبلاگ خود نماييد را وارد کرده و بر روی    کليک کنيد  در صورتی که آدرس مورد نظر شما قبلا ثبت نشده باشد  صفحه ای می آيد که نوشته شده است
Domain is free!!! Congraturation!. Register Now Click Here

 شما بر روی متن بالا کليک کنيد تا به مرحله بعد وارد شويد.در قسمت بعد بايد يک فرم را پر کنيد 
بعد از اينکه فرم را پر کرديد  بر روی 
 کليک کنيد و وبلاگ جدید آماده است!!!!!!
امین بازدید : 260 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (2)
همون طور که میدونید تقریبا یک سالی میشود که بسیاری از وبلاگ ها در آخر دومینشان دات تی کا دارند.در اینجا آموزشی در رابطه با ثبت این نوع دومین برای وبلاگ نویسان عزیز تدارک دیدم.
اين نوع دامنه صرفا براي وبلاگها و سايت هايي مورد استفاده قرار مي گيرد، که در فضاهاي رايگان قرار دارند مانند سايت هايي که در فضاي رايگان Netfrims قرار دارند همچنين وبلاگ هايي که در سرويس هاي وبلاگ رايگان مانند پرشين بلاگ ، بلاگ اسکاي، بلاگر، ميهن بلاگ و هر سرويس ديگر مي توانند آدرس وبلاگ خود را تغيير دهند. براي اين منظور ابتدا به سايت http://www.dot.tk رفته و درقسمت register a new domain نام دامنه مورد نظر خود را بنويسيد و OK را كليك كنيد.
امین بازدید : 147 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)
 آنچه در اين جا اتفاق افتاده است ناشي از اين است كه رنگ زمينه صفحه اي كه مشاهده مي كنيد مشخص نشده است. زمانيكه اين اتفاق مي افتد ، اكسپلورر خود اين كار را انجام مي دهد و به صورت قراردادي معمولا” رنگ سفيد را انتخاب مي كند . خوشبختانه تغيير رنگ زمينه بسيار آسان است . ابتدا اينترنت اكسپلورر را باز كنيد روي منوي TOOLS و گزينه internet option كليك كنيد. از پنجره اي كه ظاهرمي شود و روي اولين زبانه (General ) شما دكمه colors را مي توانيد مشاهده كنيد . اين دكمه را فشار دهيد و سپس يك پنجره كوچك را با چندين گزينه مشاهده مي كنيد. حدس من اين است كه كادر چك كنار گزينه «use windows colors » احتمالا" علامت نخورده است. اين كادر را علامت دار كنيد و سپس كليد ok را بزنيد. اگر بهر دليلي اين ترفند عمل نكرد دوباره به همين صفحه بياييد و علامت را بر داريد و سپس روي دكمه كنار گزينه «Background » كليك كرده و رنگ سفيد را از كادر انتخاب رنگي كه ظاهر مي شود انتخاب كنيد. با اين كار همه چيز به حالت اوليه باز مي گردد.
امین بازدید : 178 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)
۱- آدرس www.yahoo.comرادر نوار آدرس مرورگر خود وارد و كليد Enter را در صفحه كليد فشار دهيد.
۲- در قسمت بالاي صفحه بر روي گزينه Geocities كليك كرده و در صفحه باز شده Username (نام كاربر) و Password (كلمه رمز) خود را وارد نموده و كليد Sign In را كليك نماييد.
۳- در صفحه باز شده بر روي گزينه Yahoo! Page wizard كليك نماييد.
توسط اين گزينه شما مي توانيد با پيروي از دستورات صفحه نمايش به سادگي يك صفحه وب را ايجاد نماييد.
۴- در صفحه باز شده شما مي توانيد انواع الگوهاي از پيش ساخته شده جهت ساخت صفحه وب مورد نظرتان استفاده نماييد، بر روي يكي از الگوها كليك نماييد.
۵- در صفحه ظاهر شده شما مي توانيد صفحه وب انتخابي خود را در رنگهاي مختلف مشاهده نماييد. با توجه به سليقه خود يك رنگ را انتخاب كنيد.
۶- در صفحه Welcome to Yahoo بر روي Begin كليك نماييد.
۷- در صفحه Chooses a look for your page شما مي توانيد يكي از سبكهاي موجود صفحه را انتخاب نموده و بر روي كليد Next نماييد.
امین بازدید : 134 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)
در حال حاظر پیغام های گله و اعتراض بازدید کنندگان وبلاگ ها در خصوص کند بودن و دیر Load شدن وبلاگ ، طراحان وبلاگ ها را با مشکل جدی مواجه کرده است .
زمان بار گذاری وبلاگ بیش اگر بیش از 30 ثانیه باشد نشان دهنده غیر استاندارد بودن طراحی وبلاگ است .این موضوع می تواند چند علت داشته باشد که مهمترین آنها عبارت اند از :
از آنجایی که سرور های ذخیره سازی صفحات وبلاگ اجازه استفاده از عکس های پر حجم را به شما نمی دهند شما مجبور به گذاشتن تصویر در جای دیگر و بر روی سرورهای دیگری هستید .به همین علت در زمان Load شدن وبلاگ , مرور گر مجبور به بازخوانی تمامی این زیر آدرسها می شود و در نهایت زمان Load شدن وبلاگ افزایش می یابد . درواقع استفاده از عکس های زیاد و پر حجم با اندازه های خیلی بزرگ یکی از عوامل شایع در کندی وبلاگ است .همین علت می تواند باعث کندی محسوس وبلاگ شده و در اغلب مواقع بازدیدکنندگان را از ادامه بازدید منصرف می کند .
امین بازدید : 230 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (1)
دوستان زیادی از من خواسته بودن آموزش ساخت لینک باکس را یاد بدهم این هم آموزشش البته چون بیشتر درخواستها در مورد بلاگفا بود مال بلاگفا را مینویسم

شما اول باید یک وبلاگ دیگر در سیستم بلاگفا برای خود ایجاد کنید دقت کنید یک وبلاگ دیگر یه جز وبلاگ اصلی خودتون٬بعد از ایجاد وبلاگ جدید و وارد شدن به قسمت مدیریت وبلاگ می بایستی به قسمت ویرایش قالب رفته وتمامی کد های موجود را پاک کنید و بعد کدهای زیر را جایگزین کنید .

امین بازدید : 127 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (3)
هنگام كار با اينترنت مانيتور شما ناگهان خاموش مى شود يا تصوير آن وارونه مى شود ياسيستم شما به طور ناگهانى خاموش مى شود و يا Restart مى كند .
شخصى با ID شما در مسنجر Yahoo با دوستانتان صحبت كرده و خودش را به جاى شما جا زده CD-Rom شما خود به خود باز و بسته مى شود
و ده ها مورد عجيب ديگر كه تابحال نديده بوديد و چند وقتى است كه با آنها دست به گريبان شديد
در اين موارد احتمال هك شدن وجود دارد . در واقع نفوذگر با نصب نرم افزار هك بر روى دستگاه شما قادر خواهد بود اين كارها را انجام دهد . البته در بعضى موارد نيز احتمال دارد سيستم شما دچار خرابى سخت افزارى يا نرم افزارى شده باشد . چگونه بفهميم كه هك شده ايم؟
ولى هرگز اين مورد را از نظر نبايد دور داشت كه در بعضى موارد نفوذگر علاقه اى به خودنمايى ندارد . او بدون سر و صدا اطلاعات كسب مى كند و شايد دنبال پسوردها ، شماره تلفنها ، كارتهاى اعتبارى و يا موارد ديگر باشد
امین بازدید : 70 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)
- با هر بار پخش و گذشت زمان کیفیت آن پائین نمی آید.
- میدان های مغناطیسی و الکترومغناطیسی به آنها آسیب نمی رساند.
- مقاومت آنها دربرابر سرما و گرما زیاد است.
اما:
- مقاومت آنها دربرابر خراش و آلودگی کم است. در صورت خراش آلودگی کم ، سطح آن را با خمیردندان و پارچه نرم تمیز کنید و در صورتی که خراش عمیق باشد، روی آن را با مداد پاک کن نرم بکشید تا مات شود. سپس از خمیردندان استفاده کنید.
امین بازدید : 86 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)

براي اينكه كسي نتونه عكسهاي شما رو ذخيره كنه بايد چند كار انجام بديد . يكي اينكه راست كليك رو غير فعال كنيد . دوم اينكه انتخاب متن رو هم غير فعال كنيد كه كدهاي لازم براي اين دو كار رو قبلا گذاشتم . و اما كار سوم : همه ي شما مي دونيد وقتي در اينترنت روي يه عكس موس رو نگه مي داريد چند تا دكمه براي ذخيره و پرينت عكس و ... در بالا سمت چپ عكس ظاهر ميشه كه به شكل زيره  :

خوب براي اينكه اين دكمه ها هم در صفحه ظاهر نشه و اين راه ذخيره ي عكس رو هم ببنديد بايد از يك تگ متا در قالبتون استفاده كنيد . اين تگ به شكل زيره كه بايد بزاريدش در همون اول قالب < SPAN>

<META Http-equiv="ImageToolbar" Content="No">

امین بازدید : 78 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)
 در برنامه word اگر اعدادي را كه به صورت انگليسي تايپ شده اند بخواهيم به شكل فارسي تغيير دهيم چه كاري بايد انجام داد؟
براي اين كار مي توانيد كلاً اعداد را در برنامه word ‌ خود فارسي كنيد. براي فارسي كردن اعداد به صورت كلي در منوي tools‌ روي options كليك كنيد. سپس وارد قسمت complex scripts شويد.
در مقابل Numeral براي اينكه همه اعداد فارسي شوند گزينه Hindi را انتخاب نماييد.
براي اينكه اعداد در هر متن متناسب با آن متن باشند هم مي توانيد گزينه context را انتخاب كنيد.
امین بازدید : 82 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)
روی یک لینک کلیک میکنید . منتظرید تا وبلاگی باز شه . 10 ثانیه ، 20 ثانیه ، 1 دقیقه ، دو دقیقه ....بالاخره باز میشه ، اما در کمتر از زمانیکه صبر کردید باز شه اونو میبندین . چرا ؟ بیاید ببینیم چرا بعضی وبلاگ ها یک بار مصرفند ؟
سرعت ، زیبایی ، خوانایی ، مطالب گیرا ، ارتباط ذهنی با خواننده و ... همه و همه در خوب جلوه دادن وبلاگ شما دخیلند .
ایرادات معمول وبلاگ های فارسی بشرح زیرند :
1-زیاد کردن تعداد پست (post) های هنگام لود شدن وبلاگ – 7 پست در صفحه مناسبه و بیشتر فقط حوصله بیننده رو سر میبره .
امین بازدید : 60 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)

اگر دوست ندارید که در سمت چپ قالب نشان داده نشود .

 


برای حل این مشکل تنها کافیست که در کد قالب  دنبال خط زیر  حدود از بالا خط ۴ - ۵ بگردید و آن را پاک نمایید.

امین بازدید : 75 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)
همانطوركه مي دانيد سايتهايي در اينترنت هستند كه به كاربران كمك ميكنند لينكهاي مورد علاقه خودرا درسطح اينترنت جمع آوري ويا به اشتراك بگذارند از جمله سايت معروف Del.icio.us  كه در بين كاربران اينترنت مقبوليت ويژه اي يافته .Www.ROUZBEH.blogfa.com
به موازات راه اندازي اينچنين سايتهايي كه اغلب به زبان انگليسي است برخي ازدوستان ايراني وفارسي زبان كه اكثرا وبلاگ نويس هم هستند سايتهايي به همين شيوه براي كاربران فارسي زبان و ايرانيان طراحي وراه اندازي مي نمايند . يكي از اين سايت ها پلاك دات آي آر مي باشد كه توسط دوست عزيزي به نام پويا راه اندازي شده است كه نويسنده وبلاگ راه آي تي  مي باشد. پلاك دات اي ار هم مانند دليشيز اين امكان را براي شمافراهم مي آورد كه لينكهاي موردعلاقه خودراجمع آوري كنيد وبه اشتراك بگذاريد.اما حال مي پردازيم به بررسي  ويژگي هاي آن :
امین بازدید : 71 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)
نوشتن وبلاگ یا سرویس پیام کوتاه یا همان SMS جذابیت زیادی دارد. شاید یکی از دلایل محبوب شدن سایت توییتر ، همین ویژگی این سایت باشد. تصور کنید که سر کار ، یا در مسیر راه ، در مسافرت ، وقتی به اینترنت دسترسی ندارید و در هر زمانی ، هر وقت سوژه‌ای به نظرتان رسید با ارسال یک SMS ، اندیشه‌های خود را روی وبلاگ بیاورید. به سبب کوتاه بودن ذاتی این گونه نوشته‌ها ، هر وبلاگ‌نویس با این کار در واقع شیوه جدیدی از وبلاگ‌نویسی را شروع می‌کند.چگونه در داخل ایران با SMS وبلاگ بنویسم؟
نوشتن وبلاگ یا سرویس پیام کوتاه یا همان SMS جذابیت زیادی دارد. شاید یکی از دلایل محبوب شدن سایت توییتر ، همین ویژگی این سایت باشد. تصور کنید که سر کار ، یا در مسیر راه ، در مسافرت ، وقتی به اینترنت دسترسی ندارید و در هر زمانی ، هر وقت سوژه‌ای به نظرتان رسید با ارسال یک SMS ، اندیشه‌های خود را روی وبلاگ بیاورید. به سبب کوتاه بودن ذاتی این گونه نوشته‌ها ، هر وبلاگ‌نویس با این کار در واقع شیوه جدیدی از وبلاگ‌نویسی را شروع می‌کند.
امین بازدید : 95 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)

HTML سرواژه‌ٔ HyperText Markup Language و به معنای « زبان نشانه‌گذاری اَبَرمتن » است (که البته برخی آنرا « زبان علامت‌گذاری فرامتن » ترجمه کرده‌اند).

اچ‌تی‌ام‌ال، سنگِ‌بنای وب است؛ یک زبان رایانه‌ای که برای تدوین قالب و طراحی صفحات وب به کار برده می‌شود. دستورالعملهای این زبان، برچسب (Tag) نام دارند که محتوای یک صفحهٔ وب، به وسیلهٔ آنها، نشانه‌گذاری شده و بدین‌ترتیب، نحوهٔ نمایش آن صفحه برای مرورگرهای وِب، توصیف می‌شود. هر یک از برچسبهای اچ‌تی‌ام‌ال، معنا و مفهوم خاصی دارند و تأثیر مشخصی بر محتوا می‌گذارند؛ مثلاً برچسبهایی برای تغییر شکل ظاهری متن، نظیر درشت‌ و ضخیم کردن یک کلمه یا برقراری پیوند (Link) به صفحات دیگر در اچ‌تی‌ام‌ال تعریف شده‌اند. یک سند اچ‌تی‌ام‌ال، یک پرونده مبتنی بر متن (Text–based) است که معمولاً با پسوند .htm یا .html نامگذاری شده و محتویات آن از برچسبهای اچ‌تی‌ام‌ال تشکیل می‌شود.

امین بازدید : 80 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)
اينترنت قوي ترين ابزاري است كه تا كنون براي مبادله ي اطلاعات اختراع شده است . اين مجموعه به هم پيوسته رايانه ها كه به واسطه ي خطوط تلفني با هم مكالمه مي كنند ، به وژه از چند سال پيش بعد از شگفت آوري رشد كرده است . با مطالعه ي اين تحقيق خوانده هم با تاريخچه ي پديد آممدن اينترنت آشنا مي شويد و هم به دلايل گسترش سريع آن پي خواهيم برد و در همين قدم اول در خواهيم يافت كه چرا اين پديده كه وجودش را مديون پيشرفت تكنلوژي است امروزه در حوزه هاي كاملاً متفاوتي همچون سياست ، اخلاق ، آزادي ، عقيده ، و بيان و حتي امنيت ملي و بين المللي مباني جدي را دامن زده است و شما با مطالعه ي اين مطالب مي توانيد به راحتي وارد دنياي اينترنت شويد . اينترنت چيست ؟ اينترنت شي ء اي مادي و قابل لمس كردن نيست . اينتنت يك اشتراك است . موجودي ديجيتالي كه به درخواست تجربه ي انسان حركت مي كند و مي تواند انواع اطلاعات و دانستني ها را در دسترس ما قرار دهد . از ساختار اتم كربن گرفته تا نتايج مسابقات اسب دواني . اينترنت چيزهايي مانند نرم افزار ، موسيقي ، تصاوير چند رسانه اي فيلم و متن را در شكل ابزارهاي الكترونيكي در اختيار ما مي گذارد . اينترنت امكان ارتباط پويا و باز را براي مكالمه ي تعداد زيادي از مردم در يك زمان فراهم مي كند .
امین بازدید : 62 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)
اگرموبایل شما بهردلیلی خیس شد و فکر کردید که دیگر قابل استفاده نیست بااین ترفند میتوانید آنرا همانند قبلش کنید! گوشی را بمدت یک روز در یک ظرف پر از برنج نپخته بگذارید! (چون برنج خاصیت جذب رطوبت را دارد) و بعد از یک روز آنرا دربیاورید و نتیجه کار را ببینید.
امین بازدید : 63 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)
قصد دارم ترفندی جالب را به شما معرفی کنم که با استفاده از آن میتوانید قابلیت نمایش شماره تلفن تماس گیرنده یا Caller ID را بر روی ویندوز خود فعال کنید. بدین صورت که با تماس شخص تماس گیرنده شماره او در کنار صفحه Desktop شما نمایش داده میشود.
لازم به ذکر است که برای استفاده از این قابلیت باید مودم شما Voice و Caller ID را پشتیبانی کند و از همه مهمتر اینکه این سیستم با مخابرات بعضی از مناطق باید سازگاری داشته باشد ،
در بعضی کشورها از جمله آمریکا و کانادا به طور کامل پشتیبانی میشود اما در ایران ممکن است پاسخگو نباشد.
امین بازدید : 76 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)
اگر در word مشغول تايپ کردن مطلبي هستید که بعلت قطعي برق و يا قفل شدن کامپيوتر ديگر قادر به ادامه کار نيستيد نگران از بين رفتن مطالبتان نشو ید. اما قبل از تايپ کردن هر مطلبی مراحل زير را انجام دهيد.
به فارسي و انگليسي مشخص کرده ام.
۱- Word  را باز کنید و وارد منوی Tools ( ابزار ) شوید و گزینهOption ( گزینه ها ) را انتخاب کنید.
2-  از تب های بالا تب ( ذخیره)  Save را کلیک کنید.
3 - گزینه ( ذخیره اطلاعات بازیابی خودکار هر:)   :Save AutoRecover info every راتیک بزنید. 
4 - حال در کادر روبروی آن مقدار 1 را انتخاب کنید.
 توجه: از این به بعد به هر علتی Word خود به خود بسته شد می توانید نوشته های خود را بدست آورید.
امین بازدید : 67 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)
برنامه Hyper Terminal ساده و آسان طراحي شده كه با چند بار كار كردن با آن ميتوان با نحوه كارآشنا شد .
توضیح: براي استفاده از HyperTerminal به امكانات خاص نياز نیست فقط كافي است كه كامپيوتر شما و فردگيرنده به يك مودم مجهز باشد تا از طريق خط تلفن فايل مورد نظر را ارسال و يا دريافت نماييد.
نحوه استفاده از Hyper Terminal براي فعال نمودن HyperTerminal در ويندوز xp به روي Start كليك کنید و به ترتيب
 All programs>  Accessories > Communications > Hyper Terminal را انتخاب كنيد تا پنجره Connection Description در روي صفحه نمايش ظاهر گردد.
براي اتصال در كادر بالايك نام را وارد کنید و در قسمت Icon يك آيكون را به دلخواه انتخاب کنید و بر رويOK كليك كنيد.
در پنجره Connect To از منوي كشويي Country / region كشور محل سكونت خود (كه در اينجا IRAN را بايد انتخاب نماييد مگر اينكه خارج از ايران زندگي مي كنيد)، AreaCode كد كشور، phone number شماره تلفن تماس و از منوي ConnectUsing ابزار مورد استفاده (كه در اين جا مودم مي باشد) را انتخاب كرده و برروي كليد OK كليك نماييد.
امین بازدید : 60 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)
با اين کار شما يک نسخه پشتيبان(backup) از پسوردتان تهيه ميکنيد.براي تهیه نسخه پشتیبان شما به يک ديسکت خام (حتما فرمت شده باشد) احتياج داريد.
مراحل زير را انجام دهيد:
1- به Control Panel برويد.
2- بر روي User Accounts کليک کنيد.
3- بر روي کاربري که مي خواهيد از پسوردش backup بگيريد کليک کنيد.
4- بعد شما وارد صفحه تنظيمات مربوط به آن کاربر خواهيد شد.
5- در قسمت بالاي سمت چپ و در زير بخش Related Tasks روي گزينه دوم يعني Prevent a forgotten password کليک کنيد.
امین بازدید : 350 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (8)
تعدادی از دوستان كه تازه وبلاگ نويسي را شروع كرده اند اين سوال را کرده اند كه چطور ميتوانند در وبلاگ خودشان صفحه اضافه درست كنند و مطالب مربوط به آن قسمت را به آنجا منتقل كنند .
دوستان طريقه درست كردن صفحه اضافه را طبق مراحل زیر انجام دهید .
وارد قسمت كنترل پنل وبلاگ خود شوید واز منوي سمت راست گزينه "موضوعات مطالب" را انتخاب کنید . در پنجره باز شده مانند شكل زير در قسمت عنوان موضوع ، نام موضوعي را كه ميخواهيد مثلا : (دانلود ) که مطالب مربوط به آن قسمت منتقل شوند را بنویسید و كليد درج موضوع را بزنید.اکنون در وبلاگ شما صفحه اي درست شده كه مطالبي با موضوع دانلود را در آنجا قرار بدهید .
امین بازدید : 79 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)
با انجام دادن این مراحل میتوانید از تصویر یا متن دلخواه خود عکس بگیرید.
۱: برای اینکار در یک جای خالی متن یا تصویر که میخواهید از آن عکس بگیرید با موس یک تیک بزنید.
۲: در صفحه کیبورد دکمه Prt Scr SYS Rq را بزنید .
۳: Paint راازطریق start > all programs > accessories بازکنید و از Edit گزینه Paste را بزنید اکنون تصویر مورد نظر شما نمایان شده.میتوانید ازطریق File آن را ذخیره ( Save )کنید
چنانچه بخواهید فقط از یک قسمت بخصوصی از متن یا تصویر را داشته باشید قبل از اینکه آنرا ذخیره کنید از Edit گزینه Select All را انتخاب کنید یا روی مستطیل نقطه چین که در زیر Edit  قرار دارد کلیک کنید تا علامت موس بصورت باضافه نشانگیری تبدیل شود اکنون آنراروی قسمت مورد نظرتان بکشید و بعد از Edit گزینه Copy را بزنید و سپس از File گزینه New را بزنید در کادری که ظاهر میشود No را بزنید مجددا از Edit  گزینه Paste را بزنید حالا متنی را که انتخاب کرده بودید نمایان میشود که میتوانید آنرا ذخیره ( Save )کنید .

امین بازدید : 77 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)
عکسی را که میخواهید به یادداشت خود اضافه کنید یا به تنهایی درسایت یا وب خود تان قرار دهید یا در اینترنت است یا در کامپیوتر شخصی شما.اگر عکس مورد نظردر یک سایت یا وب باشد روی آن راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید اکنون تمام عبارتی را که مقابل( Address(Url است را انتخاب کنید بعد روی عبارت انتخاب شده راست کلیک کنید و گزینه Copy را انتخاب نمائیدحالا به صفحه پست مطلب وب خود بروید سپس روی گزینه افزودن تصویر کلیک کنید پنجره ای باز می شود آدرس کپی شده را در کادر آدرس تصویر Paste کنید با اینکار عکس مورد نظر به یادداشت شماافزوده میشود. برای فایلهای Animation Gif میتوانید همین کار را انجام دهید.
فرستادن یادداشت:
جهت صرفه جویی در وقت و هزینه در نگارش متنهای طولانی و پر حجم ابتدا متن مورد نظر را در نرم افزار Word ویا Word Pad تایپ کرده و بعد متن را Copy کنید و درصفحه پست مطلب جدید Paste نمائید.
امین بازدید : 68 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)
با استفاده از اين ترفند میتوانيد برنامهایي را كه با CD اجرا ميشوند را بدون نياز به CD اجرا كنيد . برنامه Nero را در ویندوز خود نصب كنيد و بعد از منوي Start وارد All Programs شويد و فايل Nero را باز كنيد و گزینه Nero ImageDrive را کلیک كنيد در پنجره ای که باز میشود میتوانید به تعداد مورد نیاز یک یا دو درایو را تیکدار کنید و ok را بزنید كامپيوتر را Restart كنيد.
 My Computer
را باز كنيد اکنون يک یا دو درايو CD-Rom به درايوهايتان اضافه شده است که هر کدام درايو مجازي شما است.حال شما بايد از CD مورد نظر خود به وسيله برنامه Nero يك Image بگيريد. وبعد از اتمام كار بر روي Image خود راست كليك كنيد وگزينه Image Drive را كليك كنيد و بعد برنامه خودرا بدون نياز به CD اجرا كنيد
امین بازدید : 71 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)
 با استفاده از این ترفند میتوانید برای بخش هایی از ویندوز که بطور معمولی نمیتوان برای آنها Shortcut قرار داد یک آیکون Shortcut بسازید. اجزایی مانند ساعت و تاریخ ویندوز ، تمامی محتویات داخلی کنترل پنل ، فایروال ویندوز و... . استفاده از این میانبرها میتواند سرعت کار شما را با کامپیوتر بالا ببرد.
بدین منظور از منوی Start وارد Search ویندوز شوید.
اکنون کافی است هر یک از دستورهای زیر را در آن جستجو کنید. برای انجام روی  all files and folders و یا قسمت دیگری کلیک کنید و دستور مورد نظرتان را تایپ کنید مثلا دستور telephon.cpl بخش Phone and Modem را جستجو میکند. پس از جستجو و یافتن بخش ، بر روی آن راست کلیک کنید و در قسمت Send to گزینه Creat Shortcut ویا هر جایی که مورد نظرتان است را انتخاب کنبد مثلا desktop تا Shortcut آن روی دسکتاپ شما ایجاد شود.
همچنین برای دستیابی سریع تر به قسمت مورد نظرتان هم میتوانید دستور را در Run تایپ کنید.
بخش دستور

appwiz.cpl : Add/Remove Programs
امین بازدید : 73 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)
اگربرروی آیکون های میانبرهای (Shortcut) روی صفحه دسکتاپ خود نگاه کنید خواهید دید که در پایین آیکون،تصو یر یک فلش که نشانگر میانبر بودن آن آیکون است وجود دارد که میتواند از زیبایی صفحه دسکتاپ تا حدودی بکاهد.
بااین ترفند میتوانید فلش را از روی آیکون های دسکتاپ خود بردارید. برای انجام این کار:از طريق Start در run تايپ کنيد regedit و ok را بزنيد سپس مراحل زير را انجام دهيد.
 ۱- وارد اين مسير شويد:    HKEY_CLASSES_ROOT/ lnkfile
 ۲- در سمت راست پنجره ، گزينه IsShortcut را خواهید دید.روی آن راست کلیک کنید و از منوی باز شده Rename را انتخاب کرده و نام آنرا به IsShortcutOld تغییر دهید، (دقت کنید به بزرگی و کوچکی کلمات و بدون فاصله کلمه Old را تایپ کنید ).
 ۳- کامپیوتر خود را Restart یا Log off کنید.
امین بازدید : 66 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)
با استفاده از این ترفند میتوانید بطور دلخواه هر نرم افزاری را که بر روی سیستم شما نصب شده است را به صورت اتوماتیک و پس از شروع ویندوز اجرا نمایید.
برای انجام اینکار روی برنامه مورد نظر کلیک راست کرده و Copy را انتخاب کنید.سپس بر روی دکمه استارت کلیک راست کنید و Open را بزنید.
در پنجره باز شده وارد  Programs شوید و فولدرStartup را باز کرده و در آن کلیک راست کنید و گزینه paste shortcut را انتخاب کنید و از فولدرها خارج شوید.
از این به بعد هر بار ویندوز بازشود برنامه مورد نظرتان هم بطور اتوماتیک اجرا میشود.
امین بازدید : 149 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)
احتمالا برایتان پیش آمده که پس از ورود به بعضی از سایتها یا وبلاگها موسیقی پخش میشود. ممکن است دوست داشته باشید تا آن موسیقی را برای خود ذخیره کنید اما این کار به صورت عادی امکان پذیر نیست. با استفاده از ترفند زیر میتوانید موسیقی مورد علاقه خود را در هارد کامپیوترتان ذخیره کنید.

برای انجام اینکار :
درهمان صفحه ای که آهنگ پخش میشود راست کلیک کنید و بر روی View Source کلیک نمایید. در پنجره باز شده به دنبال عبارت bgsound بگردید و موقعی که آن را یافتید در جلوی آن آدرس کامل فایل صوتی را میبینید ، مثلا به صورت http://amuzashi.blogfa.com/pop.mid
.سپس این آدرس را کپی کنید و در آدرس بار مرورگرتان آن را Paste کنید و اگر کلید enter را بزنید فایل صوتی اجرا میشود. ( برای ذخیره Save as را بزنید)
و یا اینکه در همان صفحه هم میتوانید در قسمت موسیقی کدهای مربوط به موسیقی را کپی کنید و در سایت یا وبلاگ خودتان وارد کنید .
امین بازدید : 85 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)
۱:روش اول
 با این ترفند میتوانید لینک کنترل پنل را در منوی کلیک راست پوشه‌ها و همچنين بر روي دکمه Start قرار دهید .
برای انجام این کار:
از طريق Start در run تايپ کنيد regedit و ok را بزنيد سپس مراحل زير را انجام دهيد.
وارد اين مسير شويد.

                                   "HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\shell"

امین بازدید : 81 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)

این روزها سایت های بسیاری هستند که امکان ایجاد یک وبسایت رایگان را به شما میدهند و برای ایجاد کردن یک صفحه ی شخصی لازم نیست حتما یک وب سایت جداگانه برای خود راه اندازی کنید. در ادامه برخی از این سایت ها و امکانات آنها را معرفی میکنم:

سرویس Sites گوگل : یکی از بهترین و مطمئن ترین سرویس ها برای ایجاد سایت شخصی است. امکان آپلود فایل ، عکس و آهنگ را به شما میدهد و میتوانید با چند دقیقه وقت صرف کردن، یک وب سایت با آدرس دلخواه ایجاد کنید. این سرویس برای معلمان و اساتید دانشگاه که نیازمند آپلود فایل های درسی هستند بسیار مناسب است. ایجاد سایت رایگان

 
سرویس Wix.com : این سایت در نوع خود شاهکار است. زیرا امکان ایجاد کردن سایت های فلش، آلبوم عکس فلش، اسلاید های فلش و ...  را با چند کلیک برای شما فراهم میکند. پس از ثبت نام در سایت، ده ها قالب آماده فلش وجود دارد که میتوانید آنلاین آنها را ویرایش کنید، متن، عکس، بکگراند، انیمیشن، منو، آیکون، صدا ، فیلم و ... به آنها اضافه کنید تا به شکل مورد نظرتان در آید. این سایت گالری کاملی نیز از clipArt ها دارد که برای کامل کردن طرح شما بسیار مفید خواهد بود.
امین بازدید : 69 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)

شاید خیلی مواقع یه کاری با سیستمتون داشته باشید که مدتی طول بکشه و خودتون نخواید پشت سیستم باشید . مثلا می خواید از خونه برید بیرون ، و کامپیوترتون رو روشن بزارید تا کار مورد نظرتون رو انجام بده . کارهایی مثل دانلود و کپی و … .
در این پست می خوایم آموزش بدیم که چطور ویندوزتون رو تنظیم کنید که بعد از یک مدت خاصی به صورت اتوماتیک و خودکار خاموش بشه .

:: خاموش کردن خودکار ویندوز پس از مدت زمان مشخص
>
در دسکتاپ ویندوز کلید WinKey + R (کلید R + ) رو بزنید تا پنجره Run باز بشه .  این کار رو با کلیک روی Start و انتخاب گزینه ی Run در  ویندوز xp هم میتونید انجام بدید.

> در پنجره Run  در قسمت Open دستور زیر رو تایپ کنید :

امین بازدید : 67 شنبه 20 اسفند 1390 نظرات (0)

اگر سیستم رایانه ای شما کمی کند شده و در بالا آمدن و یا اجرای برنامه ها شما را دچار مشکل کرده است با رعایت بعضی نکات ساده و البته مفید می توانید سرعت از دست رفته رایانه خود را برگردانید و

 

 

اگر سیستم رایانه ای شما کمی کند شده و در بالا آمدن و یا اجرای برنامه ها شما را دچار مشکل کرده است با رعایت بعضی نکات ساده و البته مفید می توانید سرعت از دست رفته رایانه خود را برگردانید و

امین بازدید : 69 شنبه 20 اسفند 1390 نظرات (0)

این روزها مساله امنیت و پخش عکس و فیلم های خصوصی داغ هست پس زمان خوبی هست که این مطلب را بخوانید:

▪ بحث آینه های دوطرفه، بله افرادی به این روش از شما در حالیکه در هتل یا اتاق پرو یا در حمام یا دستشویی فیلم یا عکس تهیه کرده و به معرض عموم می گذارند. پس حتما قبل از اینکه از محل های دارای آینه استفاده کنید از یکطرفه بودن آن مطمئن شوید!

▪ اما چطور؟

 

این روزها مساله امنیت و پخش عکس و فیلم های خصوصی داغ هست پس زمان خوبی هست که این مطلب را بخوانید:

امین بازدید : 80 شنبه 20 اسفند 1390 نظرات (0)

شايد براي همه ما پيش آمده باشد که بخواهيم يک فايل و يا پوشه اي را از دسترس همگان دور نگه داريم . اکثر کاربران فايل يا پوشه را به صورت مخفي ( Hidden ) در مي آورند،اما با اين کار خيلي راحت ميشود فايل را از حالت مخفي خارج کرد. برنامه هايي وجود دارند که ميتوانند قسمت Folder option را از نوار ابزار مخفي کنند ، اما اکثر اينبرنامه ها به ساختار ويندوز لطمه وارد مي کنند.

 

 

شايد براي همه ما پيش آمده باشد که بخواهيم يک فايل و يا پوشه اي را از دسترس همگان دور نگه داريم . اکثر کاربران فايل يا پوشه را به صورت مخفي ( Hidden ) در مي آورند،اما با اين کار خيلي راحت ميشود فايل را از حالت مخفي خارج کرد. برنامه هايي وجود دارند که ميتوانند قسمت Folder option را از نوار ابزار مخفي کنند ، اما اکثر اينبرنامه ها به ساختار ويندوز لطمه وارد مي کنند.

امین بازدید : 87 شنبه 20 اسفند 1390 نظرات (0)

 

ويروس هاي جديد امروزه از هوش بالايي برخوردار هستند و مهم ترين ويژگي آنها اين است که به محض ورورد به سيستم قرباني خود را به روشي جالب از ديد او و آنتي ويروس او مخفي نگه مي دارند به طوريکه حتي با آنتي ويروس هاي قوي مانند Nod32 و Kaspersky نيز قابل رويت و حذف نيستند! همچنين با تعويض ويندوز نيز دردي دوا نمي شود و ويروس ها همچنان به کار خود ادامه مي دهند!


دليل اين مشکل اين است که آنتي ويروس ها اجازه دسترسي به فايل هاي حفاظت شده سيستمي را ندارند و هنگام جستجو به راحتي از کنار ويروس هايي با مشخصات فايل سيستمي عبور مي کنند!

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    از مطالب وبسایت رضایت دارید؟
    به وبسایت امتیاز چند میدهید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 67
  • کل نظرات : 21
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 36
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 39
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 46
  • بازدید ماه : 43
  • بازدید سال : 118
  • بازدید کلی : 9,965