loading...
آموزش ها و ترفندهای کامپیوتر و وب
امین بازدید : 127 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (3)
هنگام كار با اينترنت مانيتور شما ناگهان خاموش مى شود يا تصوير آن وارونه مى شود ياسيستم شما به طور ناگهانى خاموش مى شود و يا Restart مى كند .
شخصى با ID شما در مسنجر Yahoo با دوستانتان صحبت كرده و خودش را به جاى شما جا زده CD-Rom شما خود به خود باز و بسته مى شود
و ده ها مورد عجيب ديگر كه تابحال نديده بوديد و چند وقتى است كه با آنها دست به گريبان شديد
در اين موارد احتمال هك شدن وجود دارد . در واقع نفوذگر با نصب نرم افزار هك بر روى دستگاه شما قادر خواهد بود اين كارها را انجام دهد . البته در بعضى موارد نيز احتمال دارد سيستم شما دچار خرابى سخت افزارى يا نرم افزارى شده باشد . چگونه بفهميم كه هك شده ايم؟
ولى هرگز اين مورد را از نظر نبايد دور داشت كه در بعضى موارد نفوذگر علاقه اى به خودنمايى ندارد . او بدون سر و صدا اطلاعات كسب مى كند و شايد دنبال پسوردها ، شماره تلفنها ، كارتهاى اعتبارى و يا موارد ديگر باشد
امین بازدید : 70 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)
- با هر بار پخش و گذشت زمان کیفیت آن پائین نمی آید.
- میدان های مغناطیسی و الکترومغناطیسی به آنها آسیب نمی رساند.
- مقاومت آنها دربرابر سرما و گرما زیاد است.
اما:
- مقاومت آنها دربرابر خراش و آلودگی کم است. در صورت خراش آلودگی کم ، سطح آن را با خمیردندان و پارچه نرم تمیز کنید و در صورتی که خراش عمیق باشد، روی آن را با مداد پاک کن نرم بکشید تا مات شود. سپس از خمیردندان استفاده کنید.
امین بازدید : 86 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)

براي اينكه كسي نتونه عكسهاي شما رو ذخيره كنه بايد چند كار انجام بديد . يكي اينكه راست كليك رو غير فعال كنيد . دوم اينكه انتخاب متن رو هم غير فعال كنيد كه كدهاي لازم براي اين دو كار رو قبلا گذاشتم . و اما كار سوم : همه ي شما مي دونيد وقتي در اينترنت روي يه عكس موس رو نگه مي داريد چند تا دكمه براي ذخيره و پرينت عكس و ... در بالا سمت چپ عكس ظاهر ميشه كه به شكل زيره  :

خوب براي اينكه اين دكمه ها هم در صفحه ظاهر نشه و اين راه ذخيره ي عكس رو هم ببنديد بايد از يك تگ متا در قالبتون استفاده كنيد . اين تگ به شكل زيره كه بايد بزاريدش در همون اول قالب < SPAN>

<META Http-equiv="ImageToolbar" Content="No">

امین بازدید : 78 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)
 در برنامه word اگر اعدادي را كه به صورت انگليسي تايپ شده اند بخواهيم به شكل فارسي تغيير دهيم چه كاري بايد انجام داد؟
براي اين كار مي توانيد كلاً اعداد را در برنامه word ‌ خود فارسي كنيد. براي فارسي كردن اعداد به صورت كلي در منوي tools‌ روي options كليك كنيد. سپس وارد قسمت complex scripts شويد.
در مقابل Numeral براي اينكه همه اعداد فارسي شوند گزينه Hindi را انتخاب نماييد.
براي اينكه اعداد در هر متن متناسب با آن متن باشند هم مي توانيد گزينه context را انتخاب كنيد.
امین بازدید : 82 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)
روی یک لینک کلیک میکنید . منتظرید تا وبلاگی باز شه . 10 ثانیه ، 20 ثانیه ، 1 دقیقه ، دو دقیقه ....بالاخره باز میشه ، اما در کمتر از زمانیکه صبر کردید باز شه اونو میبندین . چرا ؟ بیاید ببینیم چرا بعضی وبلاگ ها یک بار مصرفند ؟
سرعت ، زیبایی ، خوانایی ، مطالب گیرا ، ارتباط ذهنی با خواننده و ... همه و همه در خوب جلوه دادن وبلاگ شما دخیلند .
ایرادات معمول وبلاگ های فارسی بشرح زیرند :
1-زیاد کردن تعداد پست (post) های هنگام لود شدن وبلاگ – 7 پست در صفحه مناسبه و بیشتر فقط حوصله بیننده رو سر میبره .
امین بازدید : 60 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)

اگر دوست ندارید که در سمت چپ قالب نشان داده نشود .

 


برای حل این مشکل تنها کافیست که در کد قالب  دنبال خط زیر  حدود از بالا خط ۴ - ۵ بگردید و آن را پاک نمایید.

امین بازدید : 75 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)
همانطوركه مي دانيد سايتهايي در اينترنت هستند كه به كاربران كمك ميكنند لينكهاي مورد علاقه خودرا درسطح اينترنت جمع آوري ويا به اشتراك بگذارند از جمله سايت معروف Del.icio.us  كه در بين كاربران اينترنت مقبوليت ويژه اي يافته .Www.ROUZBEH.blogfa.com
به موازات راه اندازي اينچنين سايتهايي كه اغلب به زبان انگليسي است برخي ازدوستان ايراني وفارسي زبان كه اكثرا وبلاگ نويس هم هستند سايتهايي به همين شيوه براي كاربران فارسي زبان و ايرانيان طراحي وراه اندازي مي نمايند . يكي از اين سايت ها پلاك دات آي آر مي باشد كه توسط دوست عزيزي به نام پويا راه اندازي شده است كه نويسنده وبلاگ راه آي تي  مي باشد. پلاك دات اي ار هم مانند دليشيز اين امكان را براي شمافراهم مي آورد كه لينكهاي موردعلاقه خودراجمع آوري كنيد وبه اشتراك بگذاريد.اما حال مي پردازيم به بررسي  ويژگي هاي آن :
امین بازدید : 71 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)
نوشتن وبلاگ یا سرویس پیام کوتاه یا همان SMS جذابیت زیادی دارد. شاید یکی از دلایل محبوب شدن سایت توییتر ، همین ویژگی این سایت باشد. تصور کنید که سر کار ، یا در مسیر راه ، در مسافرت ، وقتی به اینترنت دسترسی ندارید و در هر زمانی ، هر وقت سوژه‌ای به نظرتان رسید با ارسال یک SMS ، اندیشه‌های خود را روی وبلاگ بیاورید. به سبب کوتاه بودن ذاتی این گونه نوشته‌ها ، هر وبلاگ‌نویس با این کار در واقع شیوه جدیدی از وبلاگ‌نویسی را شروع می‌کند.چگونه در داخل ایران با SMS وبلاگ بنویسم؟
نوشتن وبلاگ یا سرویس پیام کوتاه یا همان SMS جذابیت زیادی دارد. شاید یکی از دلایل محبوب شدن سایت توییتر ، همین ویژگی این سایت باشد. تصور کنید که سر کار ، یا در مسیر راه ، در مسافرت ، وقتی به اینترنت دسترسی ندارید و در هر زمانی ، هر وقت سوژه‌ای به نظرتان رسید با ارسال یک SMS ، اندیشه‌های خود را روی وبلاگ بیاورید. به سبب کوتاه بودن ذاتی این گونه نوشته‌ها ، هر وبلاگ‌نویس با این کار در واقع شیوه جدیدی از وبلاگ‌نویسی را شروع می‌کند.
امین بازدید : 95 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)

HTML سرواژه‌ٔ HyperText Markup Language و به معنای « زبان نشانه‌گذاری اَبَرمتن » است (که البته برخی آنرا « زبان علامت‌گذاری فرامتن » ترجمه کرده‌اند).

اچ‌تی‌ام‌ال، سنگِ‌بنای وب است؛ یک زبان رایانه‌ای که برای تدوین قالب و طراحی صفحات وب به کار برده می‌شود. دستورالعملهای این زبان، برچسب (Tag) نام دارند که محتوای یک صفحهٔ وب، به وسیلهٔ آنها، نشانه‌گذاری شده و بدین‌ترتیب، نحوهٔ نمایش آن صفحه برای مرورگرهای وِب، توصیف می‌شود. هر یک از برچسبهای اچ‌تی‌ام‌ال، معنا و مفهوم خاصی دارند و تأثیر مشخصی بر محتوا می‌گذارند؛ مثلاً برچسبهایی برای تغییر شکل ظاهری متن، نظیر درشت‌ و ضخیم کردن یک کلمه یا برقراری پیوند (Link) به صفحات دیگر در اچ‌تی‌ام‌ال تعریف شده‌اند. یک سند اچ‌تی‌ام‌ال، یک پرونده مبتنی بر متن (Text–based) است که معمولاً با پسوند .htm یا .html نامگذاری شده و محتویات آن از برچسبهای اچ‌تی‌ام‌ال تشکیل می‌شود.

امین بازدید : 80 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)
اينترنت قوي ترين ابزاري است كه تا كنون براي مبادله ي اطلاعات اختراع شده است . اين مجموعه به هم پيوسته رايانه ها كه به واسطه ي خطوط تلفني با هم مكالمه مي كنند ، به وژه از چند سال پيش بعد از شگفت آوري رشد كرده است . با مطالعه ي اين تحقيق خوانده هم با تاريخچه ي پديد آممدن اينترنت آشنا مي شويد و هم به دلايل گسترش سريع آن پي خواهيم برد و در همين قدم اول در خواهيم يافت كه چرا اين پديده كه وجودش را مديون پيشرفت تكنلوژي است امروزه در حوزه هاي كاملاً متفاوتي همچون سياست ، اخلاق ، آزادي ، عقيده ، و بيان و حتي امنيت ملي و بين المللي مباني جدي را دامن زده است و شما با مطالعه ي اين مطالب مي توانيد به راحتي وارد دنياي اينترنت شويد . اينترنت چيست ؟ اينترنت شي ء اي مادي و قابل لمس كردن نيست . اينتنت يك اشتراك است . موجودي ديجيتالي كه به درخواست تجربه ي انسان حركت مي كند و مي تواند انواع اطلاعات و دانستني ها را در دسترس ما قرار دهد . از ساختار اتم كربن گرفته تا نتايج مسابقات اسب دواني . اينترنت چيزهايي مانند نرم افزار ، موسيقي ، تصاوير چند رسانه اي فيلم و متن را در شكل ابزارهاي الكترونيكي در اختيار ما مي گذارد . اينترنت امكان ارتباط پويا و باز را براي مكالمه ي تعداد زيادي از مردم در يك زمان فراهم مي كند .

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    از مطالب وبسایت رضایت دارید؟
    به وبسایت امتیاز چند میدهید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 67
  • کل نظرات : 21
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 39
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 42
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 49
  • بازدید ماه : 46
  • بازدید سال : 121
  • بازدید کلی : 9,968