loading...
آموزش ها و ترفندهای کامپیوتر و وب
امین بازدید : 62 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)
اگرموبایل شما بهردلیلی خیس شد و فکر کردید که دیگر قابل استفاده نیست بااین ترفند میتوانید آنرا همانند قبلش کنید! گوشی را بمدت یک روز در یک ظرف پر از برنج نپخته بگذارید! (چون برنج خاصیت جذب رطوبت را دارد) و بعد از یک روز آنرا دربیاورید و نتیجه کار را ببینید.
امین بازدید : 63 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)
قصد دارم ترفندی جالب را به شما معرفی کنم که با استفاده از آن میتوانید قابلیت نمایش شماره تلفن تماس گیرنده یا Caller ID را بر روی ویندوز خود فعال کنید. بدین صورت که با تماس شخص تماس گیرنده شماره او در کنار صفحه Desktop شما نمایش داده میشود.
لازم به ذکر است که برای استفاده از این قابلیت باید مودم شما Voice و Caller ID را پشتیبانی کند و از همه مهمتر اینکه این سیستم با مخابرات بعضی از مناطق باید سازگاری داشته باشد ،
در بعضی کشورها از جمله آمریکا و کانادا به طور کامل پشتیبانی میشود اما در ایران ممکن است پاسخگو نباشد.
امین بازدید : 76 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)
اگر در word مشغول تايپ کردن مطلبي هستید که بعلت قطعي برق و يا قفل شدن کامپيوتر ديگر قادر به ادامه کار نيستيد نگران از بين رفتن مطالبتان نشو ید. اما قبل از تايپ کردن هر مطلبی مراحل زير را انجام دهيد.
به فارسي و انگليسي مشخص کرده ام.
۱- Word  را باز کنید و وارد منوی Tools ( ابزار ) شوید و گزینهOption ( گزینه ها ) را انتخاب کنید.
2-  از تب های بالا تب ( ذخیره)  Save را کلیک کنید.
3 - گزینه ( ذخیره اطلاعات بازیابی خودکار هر:)   :Save AutoRecover info every راتیک بزنید. 
4 - حال در کادر روبروی آن مقدار 1 را انتخاب کنید.
 توجه: از این به بعد به هر علتی Word خود به خود بسته شد می توانید نوشته های خود را بدست آورید.
امین بازدید : 67 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)
برنامه Hyper Terminal ساده و آسان طراحي شده كه با چند بار كار كردن با آن ميتوان با نحوه كارآشنا شد .
توضیح: براي استفاده از HyperTerminal به امكانات خاص نياز نیست فقط كافي است كه كامپيوتر شما و فردگيرنده به يك مودم مجهز باشد تا از طريق خط تلفن فايل مورد نظر را ارسال و يا دريافت نماييد.
نحوه استفاده از Hyper Terminal براي فعال نمودن HyperTerminal در ويندوز xp به روي Start كليك کنید و به ترتيب
 All programs>  Accessories > Communications > Hyper Terminal را انتخاب كنيد تا پنجره Connection Description در روي صفحه نمايش ظاهر گردد.
براي اتصال در كادر بالايك نام را وارد کنید و در قسمت Icon يك آيكون را به دلخواه انتخاب کنید و بر رويOK كليك كنيد.
در پنجره Connect To از منوي كشويي Country / region كشور محل سكونت خود (كه در اينجا IRAN را بايد انتخاب نماييد مگر اينكه خارج از ايران زندگي مي كنيد)، AreaCode كد كشور، phone number شماره تلفن تماس و از منوي ConnectUsing ابزار مورد استفاده (كه در اين جا مودم مي باشد) را انتخاب كرده و برروي كليد OK كليك نماييد.
امین بازدید : 60 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)
با اين کار شما يک نسخه پشتيبان(backup) از پسوردتان تهيه ميکنيد.براي تهیه نسخه پشتیبان شما به يک ديسکت خام (حتما فرمت شده باشد) احتياج داريد.
مراحل زير را انجام دهيد:
1- به Control Panel برويد.
2- بر روي User Accounts کليک کنيد.
3- بر روي کاربري که مي خواهيد از پسوردش backup بگيريد کليک کنيد.
4- بعد شما وارد صفحه تنظيمات مربوط به آن کاربر خواهيد شد.
5- در قسمت بالاي سمت چپ و در زير بخش Related Tasks روي گزينه دوم يعني Prevent a forgotten password کليک کنيد.
امین بازدید : 350 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (8)
تعدادی از دوستان كه تازه وبلاگ نويسي را شروع كرده اند اين سوال را کرده اند كه چطور ميتوانند در وبلاگ خودشان صفحه اضافه درست كنند و مطالب مربوط به آن قسمت را به آنجا منتقل كنند .
دوستان طريقه درست كردن صفحه اضافه را طبق مراحل زیر انجام دهید .
وارد قسمت كنترل پنل وبلاگ خود شوید واز منوي سمت راست گزينه "موضوعات مطالب" را انتخاب کنید . در پنجره باز شده مانند شكل زير در قسمت عنوان موضوع ، نام موضوعي را كه ميخواهيد مثلا : (دانلود ) که مطالب مربوط به آن قسمت منتقل شوند را بنویسید و كليد درج موضوع را بزنید.اکنون در وبلاگ شما صفحه اي درست شده كه مطالبي با موضوع دانلود را در آنجا قرار بدهید .
امین بازدید : 79 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)
با انجام دادن این مراحل میتوانید از تصویر یا متن دلخواه خود عکس بگیرید.
۱: برای اینکار در یک جای خالی متن یا تصویر که میخواهید از آن عکس بگیرید با موس یک تیک بزنید.
۲: در صفحه کیبورد دکمه Prt Scr SYS Rq را بزنید .
۳: Paint راازطریق start > all programs > accessories بازکنید و از Edit گزینه Paste را بزنید اکنون تصویر مورد نظر شما نمایان شده.میتوانید ازطریق File آن را ذخیره ( Save )کنید
چنانچه بخواهید فقط از یک قسمت بخصوصی از متن یا تصویر را داشته باشید قبل از اینکه آنرا ذخیره کنید از Edit گزینه Select All را انتخاب کنید یا روی مستطیل نقطه چین که در زیر Edit  قرار دارد کلیک کنید تا علامت موس بصورت باضافه نشانگیری تبدیل شود اکنون آنراروی قسمت مورد نظرتان بکشید و بعد از Edit گزینه Copy را بزنید و سپس از File گزینه New را بزنید در کادری که ظاهر میشود No را بزنید مجددا از Edit  گزینه Paste را بزنید حالا متنی را که انتخاب کرده بودید نمایان میشود که میتوانید آنرا ذخیره ( Save )کنید .

امین بازدید : 77 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)
عکسی را که میخواهید به یادداشت خود اضافه کنید یا به تنهایی درسایت یا وب خود تان قرار دهید یا در اینترنت است یا در کامپیوتر شخصی شما.اگر عکس مورد نظردر یک سایت یا وب باشد روی آن راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید اکنون تمام عبارتی را که مقابل( Address(Url است را انتخاب کنید بعد روی عبارت انتخاب شده راست کلیک کنید و گزینه Copy را انتخاب نمائیدحالا به صفحه پست مطلب وب خود بروید سپس روی گزینه افزودن تصویر کلیک کنید پنجره ای باز می شود آدرس کپی شده را در کادر آدرس تصویر Paste کنید با اینکار عکس مورد نظر به یادداشت شماافزوده میشود. برای فایلهای Animation Gif میتوانید همین کار را انجام دهید.
فرستادن یادداشت:
جهت صرفه جویی در وقت و هزینه در نگارش متنهای طولانی و پر حجم ابتدا متن مورد نظر را در نرم افزار Word ویا Word Pad تایپ کرده و بعد متن را Copy کنید و درصفحه پست مطلب جدید Paste نمائید.
امین بازدید : 68 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)
با استفاده از اين ترفند میتوانيد برنامهایي را كه با CD اجرا ميشوند را بدون نياز به CD اجرا كنيد . برنامه Nero را در ویندوز خود نصب كنيد و بعد از منوي Start وارد All Programs شويد و فايل Nero را باز كنيد و گزینه Nero ImageDrive را کلیک كنيد در پنجره ای که باز میشود میتوانید به تعداد مورد نیاز یک یا دو درایو را تیکدار کنید و ok را بزنید كامپيوتر را Restart كنيد.
 My Computer
را باز كنيد اکنون يک یا دو درايو CD-Rom به درايوهايتان اضافه شده است که هر کدام درايو مجازي شما است.حال شما بايد از CD مورد نظر خود به وسيله برنامه Nero يك Image بگيريد. وبعد از اتمام كار بر روي Image خود راست كليك كنيد وگزينه Image Drive را كليك كنيد و بعد برنامه خودرا بدون نياز به CD اجرا كنيد
امین بازدید : 71 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)
 با استفاده از این ترفند میتوانید برای بخش هایی از ویندوز که بطور معمولی نمیتوان برای آنها Shortcut قرار داد یک آیکون Shortcut بسازید. اجزایی مانند ساعت و تاریخ ویندوز ، تمامی محتویات داخلی کنترل پنل ، فایروال ویندوز و... . استفاده از این میانبرها میتواند سرعت کار شما را با کامپیوتر بالا ببرد.
بدین منظور از منوی Start وارد Search ویندوز شوید.
اکنون کافی است هر یک از دستورهای زیر را در آن جستجو کنید. برای انجام روی  all files and folders و یا قسمت دیگری کلیک کنید و دستور مورد نظرتان را تایپ کنید مثلا دستور telephon.cpl بخش Phone and Modem را جستجو میکند. پس از جستجو و یافتن بخش ، بر روی آن راست کلیک کنید و در قسمت Send to گزینه Creat Shortcut ویا هر جایی که مورد نظرتان است را انتخاب کنبد مثلا desktop تا Shortcut آن روی دسکتاپ شما ایجاد شود.
همچنین برای دستیابی سریع تر به قسمت مورد نظرتان هم میتوانید دستور را در Run تایپ کنید.
بخش دستور

appwiz.cpl : Add/Remove Programs

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    از مطالب وبسایت رضایت دارید؟
    به وبسایت امتیاز چند میدهید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 67
  • کل نظرات : 21
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 35
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 37
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 44
  • بازدید ماه : 41
  • بازدید سال : 116
  • بازدید کلی : 9,963