loading...
آموزش ها و ترفندهای کامپیوتر و وب
امین بازدید : 72 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)
اگربرروی آیکون های میانبرهای (Shortcut) روی صفحه دسکتاپ خود نگاه کنید خواهید دید که در پایین آیکون،تصو یر یک فلش که نشانگر میانبر بودن آن آیکون است وجود دارد که میتواند از زیبایی صفحه دسکتاپ تا حدودی بکاهد.
بااین ترفند میتوانید فلش را از روی آیکون های دسکتاپ خود بردارید. برای انجام این کار:از طريق Start در run تايپ کنيد regedit و ok را بزنيد سپس مراحل زير را انجام دهيد.
 ۱- وارد اين مسير شويد:    HKEY_CLASSES_ROOT/ lnkfile
 ۲- در سمت راست پنجره ، گزينه IsShortcut را خواهید دید.روی آن راست کلیک کنید و از منوی باز شده Rename را انتخاب کرده و نام آنرا به IsShortcutOld تغییر دهید، (دقت کنید به بزرگی و کوچکی کلمات و بدون فاصله کلمه Old را تایپ کنید ).
 ۳- کامپیوتر خود را Restart یا Log off کنید.
امین بازدید : 66 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)
با استفاده از این ترفند میتوانید بطور دلخواه هر نرم افزاری را که بر روی سیستم شما نصب شده است را به صورت اتوماتیک و پس از شروع ویندوز اجرا نمایید.
برای انجام اینکار روی برنامه مورد نظر کلیک راست کرده و Copy را انتخاب کنید.سپس بر روی دکمه استارت کلیک راست کنید و Open را بزنید.
در پنجره باز شده وارد  Programs شوید و فولدرStartup را باز کرده و در آن کلیک راست کنید و گزینه paste shortcut را انتخاب کنید و از فولدرها خارج شوید.
از این به بعد هر بار ویندوز بازشود برنامه مورد نظرتان هم بطور اتوماتیک اجرا میشود.
امین بازدید : 149 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)
احتمالا برایتان پیش آمده که پس از ورود به بعضی از سایتها یا وبلاگها موسیقی پخش میشود. ممکن است دوست داشته باشید تا آن موسیقی را برای خود ذخیره کنید اما این کار به صورت عادی امکان پذیر نیست. با استفاده از ترفند زیر میتوانید موسیقی مورد علاقه خود را در هارد کامپیوترتان ذخیره کنید.

برای انجام اینکار :
درهمان صفحه ای که آهنگ پخش میشود راست کلیک کنید و بر روی View Source کلیک نمایید. در پنجره باز شده به دنبال عبارت bgsound بگردید و موقعی که آن را یافتید در جلوی آن آدرس کامل فایل صوتی را میبینید ، مثلا به صورت http://amuzashi.blogfa.com/pop.mid
.سپس این آدرس را کپی کنید و در آدرس بار مرورگرتان آن را Paste کنید و اگر کلید enter را بزنید فایل صوتی اجرا میشود. ( برای ذخیره Save as را بزنید)
و یا اینکه در همان صفحه هم میتوانید در قسمت موسیقی کدهای مربوط به موسیقی را کپی کنید و در سایت یا وبلاگ خودتان وارد کنید .
امین بازدید : 85 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)
۱:روش اول
 با این ترفند میتوانید لینک کنترل پنل را در منوی کلیک راست پوشه‌ها و همچنين بر روي دکمه Start قرار دهید .
برای انجام این کار:
از طريق Start در run تايپ کنيد regedit و ok را بزنيد سپس مراحل زير را انجام دهيد.
وارد اين مسير شويد.

                                   "HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\shell"

امین بازدید : 81 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)

این روزها سایت های بسیاری هستند که امکان ایجاد یک وبسایت رایگان را به شما میدهند و برای ایجاد کردن یک صفحه ی شخصی لازم نیست حتما یک وب سایت جداگانه برای خود راه اندازی کنید. در ادامه برخی از این سایت ها و امکانات آنها را معرفی میکنم:

سرویس Sites گوگل : یکی از بهترین و مطمئن ترین سرویس ها برای ایجاد سایت شخصی است. امکان آپلود فایل ، عکس و آهنگ را به شما میدهد و میتوانید با چند دقیقه وقت صرف کردن، یک وب سایت با آدرس دلخواه ایجاد کنید. این سرویس برای معلمان و اساتید دانشگاه که نیازمند آپلود فایل های درسی هستند بسیار مناسب است. ایجاد سایت رایگان

 
سرویس Wix.com : این سایت در نوع خود شاهکار است. زیرا امکان ایجاد کردن سایت های فلش، آلبوم عکس فلش، اسلاید های فلش و ...  را با چند کلیک برای شما فراهم میکند. پس از ثبت نام در سایت، ده ها قالب آماده فلش وجود دارد که میتوانید آنلاین آنها را ویرایش کنید، متن، عکس، بکگراند، انیمیشن، منو، آیکون، صدا ، فیلم و ... به آنها اضافه کنید تا به شکل مورد نظرتان در آید. این سایت گالری کاملی نیز از clipArt ها دارد که برای کامل کردن طرح شما بسیار مفید خواهد بود.
امین بازدید : 69 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)

شاید خیلی مواقع یه کاری با سیستمتون داشته باشید که مدتی طول بکشه و خودتون نخواید پشت سیستم باشید . مثلا می خواید از خونه برید بیرون ، و کامپیوترتون رو روشن بزارید تا کار مورد نظرتون رو انجام بده . کارهایی مثل دانلود و کپی و … .
در این پست می خوایم آموزش بدیم که چطور ویندوزتون رو تنظیم کنید که بعد از یک مدت خاصی به صورت اتوماتیک و خودکار خاموش بشه .

:: خاموش کردن خودکار ویندوز پس از مدت زمان مشخص
>
در دسکتاپ ویندوز کلید WinKey + R (کلید R + ) رو بزنید تا پنجره Run باز بشه .  این کار رو با کلیک روی Start و انتخاب گزینه ی Run در  ویندوز xp هم میتونید انجام بدید.

> در پنجره Run  در قسمت Open دستور زیر رو تایپ کنید :

امین بازدید : 67 شنبه 20 اسفند 1390 نظرات (0)

اگر سیستم رایانه ای شما کمی کند شده و در بالا آمدن و یا اجرای برنامه ها شما را دچار مشکل کرده است با رعایت بعضی نکات ساده و البته مفید می توانید سرعت از دست رفته رایانه خود را برگردانید و

 

 

اگر سیستم رایانه ای شما کمی کند شده و در بالا آمدن و یا اجرای برنامه ها شما را دچار مشکل کرده است با رعایت بعضی نکات ساده و البته مفید می توانید سرعت از دست رفته رایانه خود را برگردانید و

امین بازدید : 69 شنبه 20 اسفند 1390 نظرات (0)

این روزها مساله امنیت و پخش عکس و فیلم های خصوصی داغ هست پس زمان خوبی هست که این مطلب را بخوانید:

▪ بحث آینه های دوطرفه، بله افرادی به این روش از شما در حالیکه در هتل یا اتاق پرو یا در حمام یا دستشویی فیلم یا عکس تهیه کرده و به معرض عموم می گذارند. پس حتما قبل از اینکه از محل های دارای آینه استفاده کنید از یکطرفه بودن آن مطمئن شوید!

▪ اما چطور؟

 

این روزها مساله امنیت و پخش عکس و فیلم های خصوصی داغ هست پس زمان خوبی هست که این مطلب را بخوانید:

امین بازدید : 80 شنبه 20 اسفند 1390 نظرات (0)

شايد براي همه ما پيش آمده باشد که بخواهيم يک فايل و يا پوشه اي را از دسترس همگان دور نگه داريم . اکثر کاربران فايل يا پوشه را به صورت مخفي ( Hidden ) در مي آورند،اما با اين کار خيلي راحت ميشود فايل را از حالت مخفي خارج کرد. برنامه هايي وجود دارند که ميتوانند قسمت Folder option را از نوار ابزار مخفي کنند ، اما اکثر اينبرنامه ها به ساختار ويندوز لطمه وارد مي کنند.

 

 

شايد براي همه ما پيش آمده باشد که بخواهيم يک فايل و يا پوشه اي را از دسترس همگان دور نگه داريم . اکثر کاربران فايل يا پوشه را به صورت مخفي ( Hidden ) در مي آورند،اما با اين کار خيلي راحت ميشود فايل را از حالت مخفي خارج کرد. برنامه هايي وجود دارند که ميتوانند قسمت Folder option را از نوار ابزار مخفي کنند ، اما اکثر اينبرنامه ها به ساختار ويندوز لطمه وارد مي کنند.

امین بازدید : 87 شنبه 20 اسفند 1390 نظرات (0)

 

ويروس هاي جديد امروزه از هوش بالايي برخوردار هستند و مهم ترين ويژگي آنها اين است که به محض ورورد به سيستم قرباني خود را به روشي جالب از ديد او و آنتي ويروس او مخفي نگه مي دارند به طوريکه حتي با آنتي ويروس هاي قوي مانند Nod32 و Kaspersky نيز قابل رويت و حذف نيستند! همچنين با تعويض ويندوز نيز دردي دوا نمي شود و ويروس ها همچنان به کار خود ادامه مي دهند!


دليل اين مشکل اين است که آنتي ويروس ها اجازه دسترسي به فايل هاي حفاظت شده سيستمي را ندارند و هنگام جستجو به راحتي از کنار ويروس هايي با مشخصات فايل سيستمي عبور مي کنند!

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    از مطالب وبسایت رضایت دارید؟
    به وبسایت امتیاز چند میدهید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 67
  • کل نظرات : 21
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 23
  • بازدید ماه : 20
  • بازدید سال : 95
  • بازدید کلی : 9,942